Operation

Zup!

Har inte haft tid att skriva nu på ett tag för att jag har haft så mkt att göra. Jobbar 8-17 och sen då jag kommer hem är det massor att göra här hemma. Men nu börjar det hända saker! Nästan alla tapeter är uppe nu och det blir riktigt snyggt :) Nu kan man börja kalla det för hem.

Igår blev jag ju opererad. Gjorde en titthåls operation i magen för att se om jag har Endometrios, som jag tyvärr har och kommer få leva med de resten av mitt liv, länkar till en sida där ni kan läsa om vad det innebär http://sv.wikipedia.org/wiki/Endometrios

Men i övrigt gick operationen bra. Jag var rätt pigg och fick åka hem samma dag. Men då jag kom hem och smärtstillandet hade lagt sig var det ett riktigt helvete! Kunde bara ligga stilla på en sida. Då jag skulle vända på mig kändes det som hela magen och axeln krampade. Det gjorde så ont att jag skrek och grät. Då var det bara att ta 1g alvedon och 50mg deklofinak som kanske tog bort 30% av smärtan.

Idag mår jag lite bättre. Är uppe och går mer idag, fast om jag är uppe för länge får jag ont igen så då är det bara att gå och lägga sig igen. Men det är så sjukt tråkigt att bara ligga ner och inte göra ett skit!

Hoppas jag är lite bättre i morgon så jag kanske kan gå på kulturnatta en sväng och kolla, bli nog inte där nå länge.

Ne nu ska jag försöka hitta nått att göra. Lösa korsord kanske :P

Bye bye foks!

Kommentarer
Postat av: Jessika James

Hahaha eller hur ;)

Tycker de var en bra bild ^^

Tråkigt att du får leva med smärtor hela livet (men det finns väl smärtstillande?!) men tur att det inte är livsfarligt. Härligt å äntligen få ordning å känna sig som hemma :)

2011-05-22 @ 12:31:41
URL: http://strawberrydreams.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0